Çalışırken çalışma belgesi alınır mı?
İşten çıkarılan kişi işverenine başvurarak hangi işi yaptığını ve ne kadar süredir orada çalıştığını gösteren belgeleri talep edebilir. Bu belge işveren tarafından ücretsiz olarak sağlanmalıdır. Yasa çerçevesinde çalışandan istenen bu belgedeki bilgiler doğru olmalıdır.
Çalışma belgesi vermek zorunda mı?
“Bu belgeler her türlü gümrük vergisi ve harçtan muaftır.” Çalışma belgesine ilişkin hüküm, 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu’nun 426. maddesinde de yer almaktadır: “İşveren, işçinin talebi üzerine, işin niteliğini ve süresini içeren bir hizmet belgesi düzenlemekle her zaman yükümlüdür.”
Çalışma belgesi vermeyen işveren nereye şikayet edilir?
Çalışanlar, işverenleri adına bildirimlerini/şikayetlerini ALO 170 ve www..tr internet sitesi aracılığıyla Çalışma Bakanlığı’na iletmektedirler.
Son iş yerinden alınan çalışma belgesi nereden alınır?
E-devlet üzerinden çalışma belgesi almak için e-devlete giriş yapıp “Sosyal Güvenlik Belgesi Talebi” bölümünden çalışma belgesine erişip indirebilirsiniz. Eski iş yerinizden çalışma belgesi almak için işverene sözlü veya yazılı olarak çalışma belgesi başvurusu yapılır.
İş kanunun 28. maddesi nedir?
Maddede şöyle denilmektedir: “İşyerinden ayrılan işçi, işverenden işinin niteliğini ve süresini doğrulayan bir belge alır. Belgenin zamanında verilmemesi veya belgede yanlış bilgi bulunması nedeniyle zarar gören işçi veya işçiyi işe alan yeni işveren, eski işverenden tazminat talep edebilir.
Çalışma belgesi kaç ay geçerli?
Eski bir işverenden çalışma belgesi almak ne kadar sürer? Bu konuda yasal bir düzenleme yoktur. Ancak burada bir dava hakkı düzenlendiği için Borçlar Kanunu’nun 125. maddesine göre 10 yıllık genel zamanaşımı süresinin geçerli olduğu varsayılabilir.
Çalışma belgesi neye yarar?
Çalışma belgesi, çalışanın yaptığı işin türü ve süresi ile talep edilmesi halinde çalışanın performansı ve davranışları hakkında bilgi veren bir belgedir1. Çalışma belgesini, iş ilişkisinin bir tür kopyası olarak tanımlamak da mümkündür2. 4857 Sayılı İş Kanunu (İş Hukuku)
İş kanunun 17. maddesi nedir?
4857 sayılı İş Kanununun 17. maddesine göre iş sözleşmesini feshetmek isteyen taraf, fesih kararını diğer tarafa yazılı olarak ve iş saatlerinin öngördüğü bildirim süresi içinde bildirmek zorundadır.
İşçi imza atmadan işten çıkış olur mu?
İşten çıkarılan bir çalışanın fesih belgelerini imzalamaması durumunda yasal sorumluluğu var mıdır? Hayır, işten çıkarılan bir çalışanın fesih belgelerini imzalaması zorunlu değildir. İşveren iş sözleşmesini feshetmeye karar vermiş ve gerekli bildirimi yapmışsa, çalışanın imzası olmadan bile iş ilişkisini feshedebilir.
Sigortasız çalışan işçi şikayet ederse ne olur?
Sigortasız işçi çalıştırıldığına dair SGK’ya şikâyette bulunulduğunda, SGK görevlileri işyerine giderek işyerini denetleyecek. SGK denetim raporunda sigortasız işçi çalıştırıldığı tespit edilirse, işverene bir yıl boyunca asgari ücretin 38 katı tutarında para cezası kesilecek.
Cimere özel sektör şikayet edilir mi?
Özel sektör Cimere’ye şikayette bulunabilir mi? Şikayetler, talepler, öneriler veya bilgi talepleri yalnızca kamu kurum ve kuruluşlarıyla ilgili olarak Cimere’ye iletilebilir. Özel sektörde çalışan veya tüketici olarak hizmet kullanan kişiler, özel tüzel kişiler adına Cimere’ye başvuramaz.
İşçilerin yasal hakları nelerdir?
4/1a işçisinin hakları şunlardır: İşe iade hakkı, kıdem tazminatı hakkı, ihbar tazminatı hakkı, ücret hakkı, fazla mesai ücreti hakkı, yıllık izin ücreti hakkı, haftalık izin hakkı, UGBT hakkı, ayrımcılık tazminatı hakkı, sendika tazminatı, işsizlik ödeneği hakkı.
Personel çalışma belgesi nasıl alınır?
Bunun için öncelikle sisteme giriş yapın. Daha sonra “Kurumlar” sekmesi üzerinden Sosyal Sigorta Kurumuna gidin. Açılan sayfada “Sosyal Sigorta Kayıt Belgesi Talebi”ne tıklayın. Daha sonra “4A Giriş ve Çıkış Beyanı” seçeneğine tıklayarak çalışma belgenizi alabilirsiniz.
Çalışma belgesinde ne yazar?
“İŞE ALMA BELGESİ”NİN VERİLMESİ 4857 sayılı Kanunun “Çalışma Belgesi” başlığı altında düzenlenen 28. maddesinde; “Görevinden ayrılan işçiye, işveren tarafından işinin mahiyetini ve süresini gösteren bir belge verilir.” hükmü yer almaktadır.
Özel sektörde görev yeri belgesi nasıl alınır?
29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren istisna kapsamında yer alan işyeri/fabrika/imalatçı gibi işyerlerinde çalışan kişilerin, İçişleri Bakanlığı’nın e-Devlet platformundaki başvuru sistemi üzerinden “hizmet belgesi” başvurusunda bulunmaları gerekmektedir.
E-devletten çalıştığına dair belge nasıl alınır?
Bunun için öncelikle sisteme giriş yapın. Daha sonra “Kurumlar” sekmesi üzerinden Sosyal Sigorta Kurumuna gidin. Açılan sayfada “Sosyal Sigorta Kayıt Belgesi Talebi”ne tıklayın. Daha sonra “4A Giriş ve Çıkış Beyanı” seçeneğine tıklayarak çalışma belgenizi alabilirsiniz.
Özel sektörde görev yeri belgesi nasıl alınır?
29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren istisna kapsamında yer alan işyeri/fabrika/imalatçı gibi işyerlerinde çalışan kişilerin, İçişleri Bakanlığı’nın e-Devlet platformundaki başvuru sistemi üzerinden “hizmet belgesi” başvurusunda bulunmaları gerekmektedir.
İşveren iş çıkışını vermezse ne olur?
Yasal bildirim süresi, çalışanın iş ilişkisinden ayrılmasından itibaren en geç 10 gün içinde başlamalıdır. Bildirim bu süre içinde verilmezse, işveren yasal yaptırımlarla karşı karşıya kalır.
Çalışma belgesi neye yarar?
Çalışma belgesi, çalışanın yaptığı işin türü ve süresi ile talep edilmesi halinde çalışanın performansı ve davranışları hakkında bilgi veren bir belgedir1. Çalışma belgesini, iş ilişkisinin bir tür kopyası olarak tanımlamak da mümkündür2. 4857 Sayılı İş Kanunu (İş Hukuku)